EN |

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پنجمین همایش ملی فیلتراسیون

پنجمین همایش ملی فیلتراسیون با موضوع تشریح دستورالعمل بازرسی، آزمون و تحویل گیری فیلتر های هوای ورودی توربین های گازی نیروگاهی و معرفی استاندارد های جدید برای توربوماشین ها در محل تهران – پژوهشگاه نیرو توسط ایران فیلتک و با مشارکت شرکت مادر تخصصی  برق حرارتی، پژوهشگاه نیرو و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان  برگزار شد. در ابتدای این همایش  کلیپ هایی از معرفی شهرک علمی تحقیقاتی و آزمایشگاه فیلتراسیون ، معرفی اعضای کمیته علمی ایران فیلتک و تیزر کوتاهی از همایش فیلتراسیون پخش شد.
علی عیسی پور مدیر مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت مادر تخصصی برق حرارتی صحبت هایی را در رابطه با اهمیت حفاظت از هوای ورودی  توربین های گازی و استفاده از سیستم های فیلتراسیون مناسب ارائه کردند. همچنین ایشان به ارائه مطالبی در رابطه با اهمیت بومی سازی تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه ها و آمارهایی از بومی سازی و کاهش هزینه ها پرداختند. همچنین ایشان به تدوین و ابلاغ  دستورالعمل جدید بازرسی، آزمون و تحویل گیری فیلتر های هوای ورودی توربین های گازی اشاره کردند. که این دستورالعمل پس از طی مراحل و برگزاری جلسات متعدد در نهایت تدوین و طی نامه ایی به تمامی شرکت های زیر مجموعه ابلاغ شد.

متن و نامه ابلاغ دستورالعمل بازرسی، آزمون و تحویل گیری فیلتر های هوای ورودی توربین های گازی نیروگاهی از طریق لینک های زیر قابل دانلود است:
نامه ابلاغ دستورالعمل بازرسی، آزمون و تحویل_گیری فیلترهای هوای ورودی توربین_های گازی نیروگاهی
دستورالعمل بازرسی، آزمون و تحویل گیری فیلتر های هوای ورودی توربین های گازی

ابراهیم سربندی فراهانی رئیس پژوهشکده تولید برق پژوهشگاه نیرو نیز با اشاره به ظرفیت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای نقش‌آفرینی در ارتقا سطح عملکرد نیروگاه‌ها گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تصمیم بر حمایت از این شهرک و آزمایشگاه فیلتراسیون آن در این مسیر گرفته شد. استانداردسازی تعمیرات و نگهداری، استاندارد مدیریت انرژی، نظام آموزش حرفه‌ای، مدیریت دارایی‌های فیزیکی، آزمون‌های تائید تجهیزات، استانداردسازی نرم‌افزارها و مواردی از این دست از جمله سرفصل‌هایی است که برای ارتقا عملکرد نیروگاه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شد.

اعظم باجقلی مدیر بازرسی و نظارت بر اجرای استانداردهای صنعت برق و انرژی پژوهشگاه نیرو نیز در پنجمین همایش فیلتراسیون به معرفی فعالیت‌های مدیریت بازرسی و شورای تخصّصی ارزیابی صلاحیّت تأمین‌کنندگان کالاهای صنعت تولید نیروی برق حرارتی پرداخت.
همچنین مهرنوش هور مدیر دفتر برنامه ریزی و استاندارد های صنعت برق مطالبی را در خصوص اهمیت استفاده از استاندارد های به روز در صنعت برق و همچنین فعالیت‌های انجام شده در خصوص تدوین دستورالعمل بازرسی، آزمون و تحویل‌گیری فیلترهای هوای ورودی توربین‌های گازی نیروگاهی را بیان کرد.
در نهایت دو کارگاه علمی و تخصصی با توجه به اهداف و محورهای همایش توسط  مجتبی سعادت پور و تورستن استوفل برگزار شد.
در کارگاه اول با موضوع تشریح دستورالعمل بازرسی، آزمون و تحویل گیری فیلتر های هوای ورودی توربین های گازی نیروگاه سعادت پور به تشریح کامل بند های این دستورالعمل پرداخت و مباحث فنی را در رابطه با استاندارد های مورد استفاده برای آزمون فیلتر های هوای توربین های گازی ارائه کرد.
در کارگاه دوم نیز که با هدف آشنایی با استاندارد های به روز  دنیا برای توربوماشین ها توسط تورستن استوفل مدیر تولید شرکت  hegnst  آلمان برگزار شد. که این کارگاه به صورت فیلم ارائه دوبله شده ای از ایشان در همایش ارائه شد.
و در آخر نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور مجتبی سعادت پور ، داوود صفائیان، مهرنوش هور و اعظم باجقلی ، تورستن استوفل و محمود امرو و حمید رضا توانگر رئیس برنامه ریزی و روش های تعمیراتی شرکت انتقال گاز منطقه ۲  به منظور پاسخ به سوالات فنی و تخصصی حضار پنجمین همایش ملی فیلتراسیون برگزار شد.

پس از اتمام جلسه پرسش پاسخ متن بیانیه همایش توسط مجری خوانده شد، که در ادامه متن این بیانیه آورده شده است.

     بیانیه پنجمین همایش ملی فیلتراسیون

با استعانت از خداوند متعال و قدردانی از اساتید و اندیشمندان، پنجمین همایش ملی فیلتراسیون با موضوع “ابلاغ و
تشریح دستورالعمل بازرسی، آزمون و تحویل گیری فیلترهای هوای ورودی توربین های گازی و بررسی استاندارد جدید
برای توربو ماشین ها”با همکاری فعال و اثربخش صدها تن از خبرگان صنعت و صاحبنظران علوم فیلتراسیون و
جداسازی، برگزار گردید.
آنچه که این همایش را از سایر رویدادهای حوزه جداسازی متمایز می کند مشارکت و حضور پرشور استادان برجسته،
مدیران و متولیان صنعت کشور و تولیدکنندگان داخلی و خارجی در این عرصه است.
این رویداد همزمان با ابلاغ دستور العمل مذکور گام موثری درراستای مدون ساختن چرخه تولید، مصرف، بازرسی و
همچنین بومی سازی اصولی و مبتنی بر دانش فیلترهای هوای ورودی توربین می باشد.
تلاش برگزار کنندگان این همایش همواره ایجاد محیطی هم افزا میان متخصصان نیازمند صنعت با دانشمندان و تولیدکنندگان میهن عزیزمان بوده است.
با امید آنکه این رویداد توانسته باشد گامی هرچند کوچک در راستای تعالی دانش و صنعت در سرزمین عزیزمان برداشته
باشد.
من ا…. توفیق
نهم اسفند ماه سال ۱۴۰۲
دبیرخانه دائمی همایش ملی فیلتراسیون

فایل های ارائه سخنرانان :

فایل ارائه اعظم باجقلی
همایش فیلتراسیون اسفند ۱۴۰۲ باجقلی
فایل ارائه مهرنوش هور
همایش فیلتراسیون اسفند ۱۴۰۲ هور
فایل ارائه مجتبی سعادت پور 
ارائه دستورالعمل بازرسی، آزمون و تحویل_گیری فیلترهای هوا

فایل ارائه تورستن استوفل 

FavoriteLoadingذخیره پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفده =

Previous slide
Next slide