EN |

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

اولین همایش ملی فیلتراسیون

فهرست مطالب

اولین همایش ملی فیلتراسیون با موضوع تشریح آزمون های عملکردی و بازرسی و الزامات مربوط به فیلترهای گاز خشک درمهرماه ۱۳۹۵ با حضور مدیران عالی رتبه شرکت ملی گاز و واحدهای بازرسی، بهره برداری و فنی مهندسی شرکت های تابعه شرکت ملی گاز در محل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.
  اهداف برگزاری همایش فیلتراسیون 

  • افزایش سطح اطلاعات شرکت کنندگان در مورد استانداردهای مربوطه و نحوه بازرسی و کنترل کیفیت فیلترها، به منظور ارتقاء سطح کیفی تولیدات داخل
  • هم اندیشی در مورد ارتقاء استانداردهای ملی وبین المللی
  • بازدید از آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی و آشنایی با روش های آزمون

در ابتدای  همایش  دکتر کشمیری، ریاست شهرک علمی و تحقیقاتی در رابطه با معرفی شهرک علمی تحقیقاتی و  ماموریت ها و اهداف آن سخنانی را ارائه کردند. 

ابراهیم  محسنی، ریاست بازرسی فنی شرکت گاز استان اصفهان به عنوان دیگر سخنران این همایش ،  توضیحاتی را در رابطه با اهمیت و جایگاه فیلتراسیون در صنعت گاز ایران ارائه کرد.

در این همایش مجتبی سعادت پور مدیر آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مطالب فنی و تخصصی را با توجه به محور های همایش  ارائه کردند. ایشان پس از بررسی کامل ویژگی گاز طبیعی و  عوامل موثر بر آلودگی آن ، به تشریح کامل استاندارد IGS-M-PM-111 که مربوط به بازرسی و آزمون المنت های فیلتر های گاز خشک می باشد پرداختند.در این بخش لزوم  استفاده از این استاندارد در ساخت و تست المنت فیلترهای گاز، اهداف و دامنه های استاندارد IGS، تعاریف موجود در استاندارد و همچنین مشخصه های فنی لازم برای ساخت المنت فیلترهایی مطابق با استاندارد مذکور تدریس، و مشکلات استاندارد IGS و موارد پیشنهادی جهت بهبود وضعیت ساخت المنت فیلترهای گاز در کشور به منطور اعتلای کیفیت تولیدات ساخت داخل مطرح گردید.

پس از ایشان حمیدرضا توانگر، مهندس ارشد فنی مهندسی شرکت انتقال گاز منطقه ۲ با سابقه سالها تحقیق در خصوص المنت فیلترهای مورد استفاده در صنعت گاز و همچنین استانداردهای این حوزه، تدریس خود را در خصوص استاندارد EN779 شروع کردند .

در بخش دوم همایش، مدعوین   از آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی  بازدید کردند. در این بخش مدرس همایش جناب آقای مهندس سعادت پور توضیحات کاملی در مورد تاریخچه ی تاسیس آزمایشگاه فیلتر شهرک، اسکوپ های کاری و تاییدیه های آزمایشگاه و همچنین روند کلی تست یک المنت فیلتر گاز مطابق با استاندارد IGS-M-PM111 ارایه کردند و پس از آن جلسه ی پرسش و پاسخی با حضور آقای مهندس شیخ بهایی، آقای مهندس علوی، مدرسان دوره و مدعوین در محل همایش برگزار گردید.

با توجه به محوریت و اهداف این همایش که اهمیت المنت فیلترهای گاز در این صنعت، و همچنین لزوم استفاده از استاندارد جامعی برای ساخت و بازرسی و همچنین ارتقای کیفیت تولیدات ساخت داخل با تکیه بر این استاندارد و لزوم بازرسی فیلترهای گاز می باشد، همایش با جلسه ای پیرامون یکپارچه سازی ساخت مطابق به استاندارد IGS و همچنین هماهنگی در نحوه بازرسی از این قطعات و اهمیت استفاده از آزمایشگاه فیلتراسیون در این حوزه می باشد، خاتمه پیدا کرد.

FavoriteLoadingذخیره پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 7 =

Previous slide
Next slide