EN |

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

لزوم استفاده از مواد مقاوم به آتش در مدیای فیلتر

فهرست مطالب

چرخه عمر کامل محلول های مقاوم در برابر شعله Stahl از زمان تولید اولیه تا بازیافت در پایان عمر محصول مصرفی ارزیابی شده است. محلول های ضد شعله Stahl برای استفاده مداوم ایمن تلقی شده اند و آنها را به انتخابی بادوام و قابل اعتماد تبدیل می کند.

استفاده از مواد بازدارنده شعله (مقاوم به آتش) یک چالش اجتماعی است. نیاز به حفاظت از جان و مال انسان در برابر آتش، اساس استفاده از مواد بازدارنده شعله (مقاوم به اتش) است. حفاظت از جان انسان­ ها، همچنین تأثیرات زیست محیطی پایداری را که ممکن است بازدارنده ­های شعله ایجاد کنند در نظر می­ گیرد. ایجاد تعادل بین مواد شیمیایی برای محافظت از زندگی انسان به شیوه­ ای پایدار چالشی است که همه باید از آن استقبال کنند.

آنتیموان و هالوژن­ ها (برم و کلر) برای چندین دهه است به عنوان مواد ضد اشتعال مقرون به صرفه استفاده می ­شوند. اخیرا، این ترکیبات توجه گروه­ هایی را که نگران اصلی آنها تأثیر مسائل زیست محیطی بر سلامتی انسان است را به خود جلب کرده ‌اند. همانطور که ترکیبات شیمیایی جدید توسعه می ­یابد، ممکن است از نظر کارایی، هزینه و عملکرد جایگزین ­هایی وجود داشته باشد. با این حال، هنگام توسعه محصولات مصرفی جدید، محور اصلی باید حفاظت از زندگی انسان باشد.

بسیاری از دولت ­ها با اجبار کردن یا قانون گذاری به ملزم کردن رعایت استانداردهای بازدارندگی شعله (مقاومت در برابر آتش) برای فیلترها یا محیط ­هایی که فیلترها در آن استفاده می ­شود، ادامه خواهند داد. تاریخ نشان داده است که استانداردهای بازدارنده شعله همچنان به سمت الزامات سختگیرانه ­تر و/یا الزامات اضافی برای راهنمایی تولیدکنندگان برای ارائه بهترین فناوری برای محافظت بهتر از کاربران نهایی تکامل می­ یابند. علاوه ­بر این، محیط­ های حقوقی و قضایی یکی دیگر از محرک ­هایی است که بر تقاضا برای محصولات بیشتر برای مطابقت با استانداردهای فعلی و آتی ضد شعله تأثیر می­ گذارد. تولیدکنندگان نمی‌ توانند به سادگی بیان کنند که محصولات ­شان حاوی مواد بازدارنده شعله است – فیلترها باید استانداردهای آزمایشی بازدارنده شعله خاصی را در طول چرخه عمر طبیعی ­شان برآورده کنند.

بازدارنده ­های شعله برای مدیاهای فیلتراسیون

در حالی که هنوز تقاضا و بازار برای نمک­ های مقاوم در برابر شعله ارزان قیمت، پوشش ­های مقاوم در برابر شعله غیر بادوام و پوشش­ های مقاوم در برابر شعله حاوی فلزات سنگین و هالوژن وجود دارد، شرکت ­هایی که به تولید مدیاهای فیلتراسیون پایدار توجه دارند، با ترکیبات شیمیایی پایدار جدید پیش می­ روند. Stahl در حال حاضر دارای چندین افزودنی و پوشش ­های ضد شعله است که به طور خاص برای تولید کنندگان مدیاهای فیلتراسیون که بر روی توسعه مدیاهای فیلتراسیون پایدار جدید متمرکز هستند، طراحی شده است. اگرچه این محصولات برای مدیاهای ۱۰۰% سلولزی طراحی شده ­اند، اما می­توانند در برخی از ترکیبات سلولزی/مصنوعی نیز استفاده شوند.

تحقیق و توسعه بیشتر بر روی ترکیبات شیمیایی زیستی، سیستم­ های بازدارنده آتش پلیمری و اثر هم افزایی بین عنصرهای شیمیایی پایدار متمرکز شده است. Stahl  تا کنون با موفقیت مواد شیمیایی زیستی را در چندین پلیمر گنجانده است (که توسط جایزه EcoVadis Platinum به رسمیت شناخته شده است) و این زمینه را برای توسعه نسل بعدی پلیمرهای پایدار فراهم می ­کند که می­ توانند در بازار فیلتراسیون استفاده شوند. بررسی و تحلیل تخصصی سایر هم افزایی ­های عنصری، دیدگاه عمیقی است که باید انجام شود تا به بازار فیلتراسیون اجازه دهد تا اهداف پایدار پیشروترین شرکت­ها در صنعت فیلتراسیون را برآورده کند. این رویکرد منجر به معیارهای تغییر بازار در بازار فیلتراسیون می­شود که فیلتر سازگارتر با محیط زیست را در اختیار کاربر نهایی قرار می ­دهد.

استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی ضد آتش آنتیموان-برم برای مدیاهای فیلتراسیون به دلیل نگرانی ­های زیست محیطی مرتبط با آنتیموان و برم در حال پایان است. خواه ما با نتایج منتسب به این مواد شیمیایی موافق باشیم یا نه، Stahl متعهد به توسعه و ارائه مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش است که نیازهای بازار فیلتراسیون را برآورده می ­کند. ایجاد تعادل بین الزامات عملکردی همراه با نیازهای اقتصادی و پایداری چالشی است که برای یک رویکرد یکپارچه برای تولیدکنندگان مدیای فیلتر و مصرف کننده نهایی مناسب است. در طول این مرحله انتقالی، Stahl هنوز هم افزودنی‌ ها و پوشش‌ های مقاوم در برابر شعله را ارائه می ‌کند.

الزامات مناسب برای استفاده، مانند بازدارندگی در برابر آتش، قابلیت چین‌خوردگی، حفظ چین، قرار گرفتن در معرض دمای بالا در محیط ‌های در حال کار، مقاومت در برابر آب، رنگ، سفتی، توانایی نگهداری گرد و غبار، افت فشار و غیره بهتر است برای به صورت جداگانه برای هر کاربرد نهایی مورد بررسی قرار گیرد. تولیدکنندگان فیلتر همچنین باید بخشی از فرآیند تصمیم‌ گیری در پرداختن به تبدیل به سیستم‌ های پوشش مقاوم در برابر شعله پایدار باشند تا بهترین مواد شیمیایی مناسب را برای نیازهای خاص خود فراهم کنند. با درک این موضوع که این انتقال احتمالاً نیازمند تغییراتی در معیارهای مناسب برای استفاده یا ساختار قیمت‌گذاری است، صنعت فیلتراسیون می ‌تواند با فیلترهای پایدارتر به حرکت خود ادامه دهد.

مدیای فیلتراسیون جدید باید دارای یک شناسه بصری باشد که فیلترهای پایدار را از فیلترهای معمول جدا می ­کند و همه بتوانند آن را ببینند. این به کاربران نهایی این امکان را می دهد که به راحتی فیلترهای پایدار را از فیلترهای معمول شناسایی کنند و بنابراین به بازار امکان می ­دهد تمایل و سرعت حرکت صنعت فیلتراسیون به سمت فیلترهای پایدار جدید را تعیین کند.

لینک خبر: https://www.filtnews.com/sustainably-shaping-the-future-of-the-flame-retardant-market/

نویسنده: Joe Kennard

تاریخ انتشار: ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳

FavoriteLoadingذخیره پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

Previous slide
Next slide