EN |

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

استفاده از فیلتراسیون پیشرفته آب برای به حداکثر رساندن عملکرد برج خنک کننده

فهرست مطالب

فیلتراسیون پیشرفته آب یک عملکرد ضروری در هر عملیات برج خنک کننده است که محافظت بسیار مهمی را فراهم می‌‌ کند. بدون فیلتراسیون موثر آب، محلول‌‌ های خنک کننده قادر به حذف آلاینده‌‌ های مضری که باعث خوردگی و رسوب می‌‌ شوند، نیستند. از آنجایی که کولینگ تاورها، اسکرابرهای هوا هستند که هر چیزی را در مجاورت خود می‌ مکند – از جمله مصالح ساختمانی، برگ‌ ها، زباله‌ های محیطی و زباله – داشتن یک سیستم فیلتراسیون قوی که قادر به حذف آلاینده‌ های بزرگتر باشد، مهم است.

فرآیند تصفیه آب برج خنک کننده

تصفیه آب برج خنک کننده شامل موارد ذیل می‌ باشد که سازنده‌ های برج خنک کننده اغلب توصیه می‌ کنند:

آب جبرانی و سختی گیر: همانطور که می‌ دانید در برج خنک کننده در حین کار تبخیر آب و پرتاب آب به بیرون از برج را داریم و همین عوامل باعث می‌ شود که حجم آب برج خنک کننده کاهش یابد. یک سیستم دیگر به عنوان آب جبرانی وظیفه دارد که این مقدار هدر رفت آب را جبران کند که به آن آب جبرانی می‌ گویند. آب جبرانی  باید قبل از ورود به برج خنک کننده تصفیه شود. از سختی‌گیر رزینی جهت تصفیه این آب استفاده می‌شود و یون سدیم در سختی گیر جایگزین کلسیم و منیزیم در آب جبرانی می‌ شود که احتمال ایجاد رسوب را کاهش دهد.

فیلتراسیون آب برج خنک کننده: آب در برج خنک کن به صورت مداوم در حال چرخش است و ممکن است از محیط پیرامون این برج خنک کننده ذراتی معلق ریز و درشت وارد برج شوند. برای جلوگیری از چرخش مداوم این گونه ذرات از فیلتر و فیلتراسیون استفاده می‌ شود تا ذرات ریز و درشت معلق را از آب در حال گردش برج خنک کننده جدا کند.

افزودن مواد شیمیایی: جهت جلوگیری از تشکیل جلب در درون تشتک و لوله‌ های برج و همچنین ثابت نگه داشتن PH برج خنک کننده نیاز است که به آب در حال گردش برج خنک کننده، مواد شیمیایی اضافه شود تا از اسیدی و بازی شدن شدید آب برج خنک کننده و تشکیل رسوب و جلبک در آب جلوگیری شود.

آب بلودان و تصفیه نهایی: با توجه به تبخیر بالا در برج‌ های خنک کننده و ایجاد مواد معدنی زیاد در آب برج پس از تبخیر باید از آب بلودان استفاده شود که معمولاً پس از چند بار که سیکل کاری برج خنک کننده انجام می‌ پذیرد، باید مقداری از آب برج خنک کننده از برج، خارج گردد.

سپس باید آب تصفیه و نرم شده به برج خنک کننده اضافه گردد. جهت انجام این کار نیز می‌ توان از سیستم RO نیز استفاده کرد. با انجام این کار ایجاد رسوب و جلبک در برج خنک کننده بسیار زیاد کاهش می‌ یابد.

فیلتراسیون جانبی: آب برج‌‌ های خنک کننده در سراسر سیستم در حال گردش می‌ باشد. در صورتی که بخواهیم مجدداً از آن استفاده شود، یک سیستم فیلتراسیون جانبی برای از بین بردن هر گونه آلاینده‌ ای که بواسطه استفاده از دستگاه وارد آب شده‌ اند، را تصفیه می‌ کند. با استفاده از سیستم فیلتراسیون جانبی می‌ توان کیقیت آب را در هر زمان در محدوده استاندارد سیستم قرار داد.

تاثیر فیلتراسیون آب پیشرفته

برج‌ های خنک کننده محیط مناسبی را برای رشد باکتری‌ ها فراهم می‌ کنند. در حالی که بسیاری از برنامه‌‌ ها از زیست‌‌کش‌‌ ها علاوه بر بازدارنده‌‌ های رسوب و خوردگی برای کمک به کاهش و کنترل بیوفیلم استفاده می‌ کنند، یک قطعه کلیدی از پازل هنوز گم شده است. فیلتراسیون پیشرفته آب، لایه محافظتی از دست رفته را برای به حداقل رساندن خوردگی و رسوب فراهم می‌ کند.

مناطق مشکل متفاوتی هستند، اما معمولاً به آرایش کثیف و آب رودخانه‌ های جانبی، همراه با رسوبات حوضه مربوط می‌ شوند. عدم رفع این مشکلات منجر به رسیدن آب آلوده به برج خنک کننده و مبدل حرارتی می‌ شود. سیستم‌‌ های حلقه بسته نیز می‌ توانند از فیلتراسیون بهره ببرند، زیرا معمولاً نرخ اکسیژن بالایی دارند که باعث افزایش خوردگی می‌ شوند.

صرف نظر از اینکه در کجای سیستم تصمیم دارید از تصفیه آب استفاده کنید، فیلتراسیون پیشرفته آب عملکرد کارآمد را ممکن می‌ کند و چرخه عمر تجهیزات برج خنک کننده را افزایش می‌ دهد. در نهایت، بهبود بهره‌وری عملیاتی منجر به صرفه‌ جویی ملموس در انرژی، آب و هزینه می‌ شود.

مزایای پایین دستی عبارتند از:

کاهش مصرف انرژی

کنترل و کاهش رسوب ذرات راندمان تبادل حرارت را بهبود می‌بخشد و منجر به بهبود راندمان کلی سیستم می‌ شود.

بهبود عملکرد شیمیایی

اتکای کمتر به مواد شیمیایی برای کاهش تجمع ذرات باعث کاهش هزینه‌ های تمیز کردن شیمیایی و مکانیکی می‌ شود و اثربخشی برنامه شیمیایی را به حداکثر می‌ رساند.

هزینه های نگهداری کمتر

حفاظت از دارایی های گران قیمت برج خنک کننده نیاز به تعمیر و نگهداری چیلر و یا نیاز به تعویض را به طور کلی کاهش می‌ دهد. فیلتراسیون پیشرفته آب در مقایسه با روش‌ های سنتی تمیز کردن برج خنک کننده کارآمدتر است (یعنی تخلیه برج و بیل زدن رسوب از مخزن که هزینه‌ های قابل توجهی در زمان خرابی، نیروی کار، آب از دست رفته و مواد شیمیایی دارد).

توقف کمتر و بهبود بهره وری

پیشگیری، کاهش و کاهش موثرتر، زمان خرابی پرهزینه را به حداقل می رساند و هزینه کلی عملیات را کاهش می‌ دهد.

راه حل های پیشرفته تصفیه آب

جداکننده‌‌ های گریز از مرکز هیدروسیکلون

فیلترهای صفحه نمایش خودکار سری V

سیستم فیلتراسیون صنعتی Vortisand

جمع بندی

همانطور که بهره‌ وری انرژی و حفظ منابع اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند، صاحبان تاسیسات و مهندسان پیشرفت‌های چشمگیری را که می‌ توانند با حذف موثر مواد جامد از آب خنک کننده به دست آورند، تشخیص می‌ دهند. هنگامی که به فکر اضافه کردن یک جزء فیلتراسیون جدید به برج خنک کننده خود هستید، باید با درک آنچه در آب شما وجود دارد شروع کرده تا فناوری مناسب را انتخاب نمایید. با پارامترهای عملیاتی و قابلیت‌‌ های عملکرد بسیار، ابتدا باید تعیین کنید که فیلتراسیون بر اساس محل ایجاد بارهای جامد و اندازه ذرات موجود در آب شما بیشترین منطق را دارد.

لینک خبر: https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-69/300048-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D8%AE%D9%86%DA%A9-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87

FavoriteLoadingذخیره پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + بیست =

Previous slide
Next slide